Hård fysisk træning, tunge ben og masser af spilletid til de unge. Kent Nielsen gør status efter de første uger af SIFs opstart og fortæller, hvad fokus er i testkampen, og hvornår det spilmæssige arbejde for alvor begynder.

Silkeborg IF er godt i gang med opstarten frem mod den resterende del af sæsonen, og ifølge cheftræner Kent Nielsen har de første par uger fulgt planen tæt.

“Vi er ved at have gang i opstarten efterhånden et par uger nu, og det har været hård fysisk træning her i begyndelsen,” siger Kent Nielsen til SilkeborgIF.com.

Mange spillere igennem træningen

Det overordnede mål i den første del af opstarten har været at få så mange spillere som muligt igennem mest mulig træning, og det er lykkedes langt hen ad vejen.

“Det første fokus har været at få rigtig, rigtig mange igennem så meget træning som overhovedet muligt. Og det er vi lykkedes meget godt med,” forklarer cheftræneren tilfreds.

Der har dog også været enkelte bump på vejen.

“Selvfølgelig havde vi håbet, at både Andreas Poulsen og (Alexander, red.) Busch kunne have fået trænet noget mere, men det er ikke rigtig lykkedes. Til gengæld har vi fået rigtig mange andre igennem, og også en del af de unge har trænet med os hele tiden.”

Trætte ben, men fysisk hvor de skal være

Efter et par uger med intensiv opstart er der naturligvis også spillere med tunge ben.

“Der er selvfølgelig en del trætte ben rundt omkring i truppen efter sådan et par uger her, men fysisk står de, som de burde på nuværende tidspunkt,” vurderer Kent Nielsen.

Den kommende testkamp imod Thisted FC bruges primært som et fysisk redskab.

“Formålet med kampen er først og fremmest at komme i gang med at spille og få pushet spillerne, så vi bruger meget energi. De fleste får en halvleg, og alle kommer også til at skulle løbe bagefter. Der er stadig mest fokus på det fysiske.”

Unge spillere får chancen

Selvom der ikke bliver lagt stor vægt på taktiske detaljer i testkampen, er der stadig meget på spil for flere spillere – især de unge.

“Der er en del unge, som får spilletid og mulighed for at vise sig frem. Både spilmæssigt og taktisk. Det er først og fremmest deres chance for at gøre opmærksom på sig selv,” siger Kent Nielsen.

Samtidig får flere af dem mulighed for at spille sammen med mere rutinerede kræfter.

“Der er også en hel del, som måske ikke har spillet så meget tidligere, men nu får chancen sammen med nogle af de mere etablerede spillere.”

I den kommende periode vil fokus gradvist blive flyttet.

“Allerede fra næste uge begynder vi også at tage fat i nogle af de spilmæssige ting,” slutter Kent Nielsen.

Du kan følge morgendagens træningskamp på Silkeborg IF’s YouTube-kanal eller live på Jysk Park.

,


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg

Om nyhederne

SIF4ever.dk er et fanmedie skabt af fans – for fans. Her finder du nyheder, interviews, analyser og debat om Silkeborg IF. Vi skriver med hjertet på tribunen og passionen i blodet. Målet er at samle SIF-fans om fællesskabet og kærligheden til klubben. Vi dækker alt fra kampene på JYSK Park til historierne bag kulissen. SIF4ever.dk er stedet, hvor fansenes stemme bliver hørt.

Tags

Sociale medier

Galleri