Silkeborg IF’s U19-hold tog et vigtigt skridt mod bronzemedaljerne, da holdet vandt 3-1 over AGF – også kendt som Gymnastikforeningen.
16-årige Kristian Bloch Bøgild åbnede scoringen for SIF, inden AGF fik udlignet. Herefter trådte Malthe Hansen ind i hovedrollen med to afgørende scoringer til 2-1 og 3-1, begge sat op af Ditlev Gade.
Malthe Hansen kravlede med sin scoring op på 4. pladsen på topscorerlisten.
Sejren betyder, at SIF nu for alvor har sat kurs mod tredjepladsen i U19 Drenge Ligaen, hvor guldet allerede er sikret af FC København, mens FC Nordsjælland tager sølvet. DBU’s stilling viser, at medaljekampen stadig har været tæt i toppen bag de to forreste hold.
Der resterer kun én runde, og her venter Lyngby på udebane lørdag den 30. maj klokken 13.00 på Lyngby Stadion. Lyngby ligger i den tunge ende af rækken, så SIF har et godt udgangspunkt før sæsonens sidste og afgørende kamp.















Ét svar til “SIF U19 tæt på bronze efter stærk sejr over AGF”
Fantastisk af de unge SIFer.
Men FCK er altså ikke mestre endnu, de kan tabe sidste runde, og FCN har 2 kampe tilbage!
Derudover var det IKKE Malthe der scorede det sidste mål i kampen, men Ditlev Gade. Malthe ligger dog stadig på 4. pladsen på topscorelisten.