Der har de seneste uger været usikkerhed om fremtiden for Jens Martin Gammelby, men nu er der kommet en afklaring.

Silkeborg IF har forlænget kontrakten med den rutinerede højreback, som dermed også i de kommende år skal tørne ud på JYSK Park. Kontrakten løber til sommeren 2028

Forlængelsen kommer efter en periode, hvor der blev spekuleret i, om parterne kunne nå til enighed. Flere Superliga-klubber skulle angiveligt have holdt øje med situationen, mens Gammelby og SIF arbejdede på at finde en løsning. Nu er den løsning fundet, og det er gode nyheder for Silkeborg.

– Med forlængelsen af Gammelby har vi fået en vigtig brik på plads. Jens Martin har gennem mange år vist sit høje niveau og sin store betydning for holdet. I den seneste sæson spillede han samtlige minutter og havde en stor andel i, at vi fortsat er en del af 3F Superligaen, siger Jesper Stüker.

Gammelby er mere end blot en erfaren spiller i truppen. Han er et produkt af klubbens egen talentudvikling og har gennem årene opbygget en særlig status blandt fansene. Efter ungdomsårene i Silkeborg fik han sit gennembrud på førsteholdet, inden et skifte til Brøndby IF fulgte i 2018. Siden gik turen blandt andet forbi Norge, før han i begyndelsen af 2024 vendte hjem til klubben, hvor det hele startede.

Forlængelsen peger også i retning af, at Gammelby er mere end bare en spiller – han er også en kulturbærer, der skal vise vejen for den næste generation.

– Jeg ser også frem til at hjælpe de unge og være med til at skubbe niveauet hver dag til træning, siger Gammelby.

Siden hjemkomsten har han været en vigtig brik på Kent Nielsens mandskab. I den netop afsluttede sæson spillede han samtlige ligakampe og bidrog ikke kun defensivt, men også offensivt med flere afgørende scoringer. Blandt andet leverede han en stærk præstation med to mål i den vigtige sejr over OB, og i 2025 blev han af fansene kåret som årets målscorer for sit flotte træf mod Brøndby.

Med mere end 200 kampe for Silkeborg IF er Gammelby en af de spillere, der personificerer klubbens identitet. Hans erfaring, lederskab og tilknytning til klubben gør ham til en vigtig figur både på og uden for banen.

For Silkeborg IF er forlængelsen derfor mere end blot en kontraktunderskrift. Det er også et signal om kontinuitet i en sommer, hvor truppen igen står foran forandringer. Når Superliga-sæsonen 2026/27 sparkes i gang, bliver det fortsat med Jens Martin Gammelby på højrebacken og i den røde SIF-trøje.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg

Om nyhederne

SIF4ever.dk er et fanmedie skabt af fans – for fans. Her finder du nyheder, interviews, analyser og debat om Silkeborg IF. Vi skriver med hjertet på tribunen og passionen i blodet. Målet er at samle SIF-fans om fællesskabet og kærligheden til klubben. Vi dækker alt fra kampene på JYSK Park til historierne bag kulissen. SIF4ever.dk er stedet, hvor fansenes stemme bliver hørt.

Tags

Sociale medier

Galleri