Silkeborg IF må fortsat undvære Alexander Busch, men cheftræner Kent Nielsen ser positivt på udviklingen og forventer, at forsvarsspilleren snart er tilbage på træningsbanen i fulde omdrejninger.
Silkeborg-forsvaret har indkasseret flere mål end ønsket i efteråret, men nu er der endelig positive toner. En af klubbens største forsvarsprofiler og mest lovende spillere, Alexander Busch, er tæt på at være helt over sin skade.
SIF må i skrivende stund stadig undvære Busch, men cheftræner Kent Nielsen ser en tydelig fremgang og forventer, at midterforsvareren snart er tilbage på træningsbanen i fulde omdrejninger.
“Vi håber på, at inden vi går på julepause, at han kommer i fuld træning,” siger Kent Nielsen til Campo.dk og understreger, at klubben følger en klar plan for at få midterforsvareren helt klar igen.
Hvis alt går efter planen, bliver vinterpausen langt fra afslappende for Busch.
“Det er det, der ligesom er planen, så han kan få en rigtig travl juleferie, og skal møde meget knivskarpt op, når vi kommer til pre-season i det nye år,” forklarer Kent Nielsen.
Busch har været ude i en længere periode, og SIF har måttet justere i midterforsvaret gennem efteråret. En stærk og skadefri Busch til januar vil derfor være en kærkommen forstærkning forud for et vigtigt forår.
SIF mangler nu to kampe i efterårssæsonen. Først gælder det Randers FC på søndag på Jysk Park, inden efteråret rundes af ugen efter med en svær udebanetur mod FC Nordsjælland.














Ét svar til “Kent Nielsen: Han får en rigtig travl juleferie”
Lyder godt! God bedring Alexander Busch