Fanenheden Silkeborg” har afholdt første møde med Trivela: Dialog, klarhed og lokale ambitioner i fokus.

Fanenheden Silkeborg har gennemført det første officielle dialogmøde med Trivela Group efter amerikanernes overtagelse af Silkeborg IF. Mødet fandt sted onsdag og samlede repræsentanter fra Ultras Drewsen, Stoltheden og Sifosis, Fanenhedens bestyrelsesformand samt klubbens egen ledelse ved direktør Kent Madsen, kommunikationschef og SLO. Fra Trivela deltog Benjamin Boycott og Marc Koretzky.

Ifølge Fanenheden på Facebook foregik mødet i en konstruktiv og positiv tone. Formålet med dialogen er at opbygge en fast og åben kommunikationslinje til de nye ejere, sikre forståelse for fansenes perspektiv og skabe et fælles udgangspunkt for den fortsatte opbakning til klubben.

Emnerne på bordet

Flere centrale temaer blev drøftet på mødet:

  • Et tilbageblik på det første år med Trivela, hvor Fanenheden fortsat savner større synlighed og klarhed om ejergruppens ambitioner.
  • Spørgsmål til Trivela om de tidligere udmeldte planer for investeringer i klubben, infrastruktur, community-arbejde og det sportslige setup.
  • Ønsket om en stærkere forbindelse mellem klub, by og lokalområder.
  • Hvordan fans og stadionoplevelsen bliver tænkt ind i SIFs kommende strategi Vision 2030.

Fanenheden understreger samtidig, at de fortsat forholder sig kritisk til flerklubejerskaber generelt og til Trivela specifikt. Ét år uden store ændringer ændrer ikke på, at der ifølge dem stadig er stor kulturel og geografisk afstand mellem Alabama og Silkeborg. Derfor er løbende dialog og gennemsigtighed afgørende for fremtiden.

Vision 2030 og forventninger til processen

Da mødet blev afholdt, var Fanenheden endnu ikke blevet inddraget i processen omkring Vision 2030. Trivela var i Silkeborg i samme forbindelse for at arbejde videre med strategien, og Fanenheden håber, at deres pointer nu bliver en del af det videre arbejde.

Flere af de emner, Fanenheden rejste, blev samme dag nævnt af Benjamin Boycott i hans interview med Midtjyllands Avis. Det tolker de som et tegn på, at indspillene bliver taget alvorligt.

Nyt møde i starten af det nye år

Et opfølgende møde mellem parterne er allerede planlagt til starten af det nye år. Her ønsker Fanenheden at se mere konkrete tiltag, der kan styrke lokalforankringen, løfte tilskuertallet og skabe bedre rammer for at få endnu flere silkeborgfans ind i fællesskabet på JYSK Park.

Fanenheden arbejder frem mod mødet videre med egne forslag og hører gerne fra fans, der har input, spørgsmål eller oplevelser, som bør tages med videre i dialogen.

Foto: Ulla Myrhøj

,


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg

Om nyhederne

SIF4ever.dk er et fanmedie skabt af fans – for fans. Her finder du nyheder, interviews, analyser og debat om Silkeborg IF. Vi skriver med hjertet på tribunen og passionen i blodet. Målet er at samle SIF-fans om fællesskabet og kærligheden til klubben. Vi dækker alt fra kampene på JYSK Park til historierne bag kulissen. SIF4ever.dk er stedet, hvor fansenes stemme bliver hørt.

Tags

Sociale medier

Galleri