Humlebien
Det er et godt og relevant spørgsmål hvordan SIF vil nå i mål med ambitioner og visioner. Det første handler om sammenhængen i strategien og planer og de konkrete initiativer. Der skal være en tydelig sammenhæng, der skal kommunikeres mere/bedre, og der tror jeg vi er helt enige.
Jeg forventer selv, denne sæsonen bliver utilfredsstillende resultatmæssigt, men forventer samtidig at der er tydelige tegn på en bedre sportslig fremtid. Det kan være bedre spil, flere aktive talenter på banen, mere udtrykt vilje når det går skidt osv.
I forhold til visionen og de 6000 er den faktisk ok for mig. Når vi ser på det normale små-borgelige Silkeborg, er det en ambitiøs vision (selvom den ikke er ambitiøs på de sportslige resultater, vel McCowatt ?).
SIF har muligheder for skabe noget, der får 6000 til fodbold, men det kræver at klubben og byen går sammen for Søhøjlandet. Det sker ved at gøre SIF endnu mere til en 'community klub' - en klub integreret i samfundet.
Mediano havde en podcast om 'community klubber' med forklaringer, eksempler og gode interviews med Wrexham, St Pauli, Aarhus Fremad. https://open.spotify.com/episode/6v8NrnmmFPEyZzYJpdgtK7?si=DVd0-DGYTbyclFRwi-TNoQ
Humlebien Rende rundt på Nygade og lave smedekampagner om at glemme prevention, så der bare kommer siffans poppende ud...
Radikal kampagne fra SIFs nye familieplanlægningsafdeling - måske med et slogan "Vi spiller på gummi, så du ikke skal tænke på det".