Jeg tænker at hele markedet er sløvt pga. VM - det er kun få klubber der laver handler lige nu og når jeg kigger på hvilke, så er det enten større transfers, der har været igang længe, eller hvor der hentes unge spillere, der er kommet i overskud eller skal lejes ud - noget der typisk ikke påvirkes af normal transferaktivitet.
Lyngby har hentet et par stykker på transfers fra FCK og Barcelona - klubber der har identificeret for længe siden, at disse spillere skal ud og have erfaring. Lyngby har sikkert lavet analysen - der hedder at med den økonomi de har skal en del af deres transfers være lejemål.
SIF skal jo gerne hente spillere på permanent kontrakt - så det afhænger formentligt både af at der kommer gang i handlerne og, hvis man gerne vil lave gode handler, så kræver det måske at de pågældende spillere indser deres første-, anden- og måske tredjeprioritet ikke kommer til at ske hvorefter SIF pludselig er den bedste tilbageværende mulighed.
Så det ER frustrerende - også fordi det er gavnligt at nye spillere er med i opstarten og især med en ny træner - men det er nok bare et vilkår. Men mens vi venter, så vil jeg gerne se kontraktforlængelser og at der skrives kontrakter med egne talenter som med Malte Emil og Anders Ngimbi (kender ikke spilleren, men tænker det er positivt at fødekæden sikres).