Kim Tror vores største problem bliver ved ny træner, at vi ikke har spillermateriale til at spille med kanter eller wingbacks. Der er i hvert fald meget få i den nuværende trup, som ville kunne begå sig på de pladser optimalt set.
Jeg tror faktisk at typer som Gammelby og Poulsen ville være stærkere som wingbacks i en 3-5-2 (tænk Contes Chelsea wingbacks a la Marcos Alonso) fordi de så vil have mere defensiv rygdækning. Det jeg har set med Stuker indtil videre peger også i retning af at være bedre fremad banen, så wingback måske ikke en helt dumt position at få gennembruddet fra.
Østrøm kan så passende være midterstopper og være ham der sætter spillet med bolden. Det overflødiggør at vi skal købe Wikman og frigiver midler til at købe en god ekstra stopper.
To centrale midtbane spillere, som samtidig ikke skal løbe så bredt som i juletræsformationen pga wingbacks i det nye system tror jeg også kunne skabe noget ro inde i maskinrummet. Til de to pladser har vi masser af spillere.
Så kan vi vælge at spille med en 10’er, kunne være Mccowatt til han bliver solgt (som fremskudt presmonster samtidig med at vi bevarer hans skudtrussel og løb ind i feltet)
To 9’ere i form af Simmelhack og Ross, hvor Ross kan være den flagrende og Simmelhack kan være fox in the box.
De tre forreste kan også varieres så man spiller med en 9’er centralt og to 10’ere hængende bagved som i juletræet.
Ovenstående kunne måske skabe lidt ny dynamik - og vigtigst af alt aflaste vores centrale midtbane og de to backs, så de ikke bliver udstillet i samme grad som i juletræsformationen.