Shearer Men når man nu ikke vil hæve lønbudgettet betragteligt, så ser jeg også akademiet som vores bedste bud på at skabe et bæredygtigt Superliga-hold i fremtiden.
Det er det så absolut, men jeg kan også blive lidt bekymret, hvis det bliver det eneste ben, som talent-taburetten skal stå på. Af samme årsag skrev jeg et spørgsmål til Boycot, som også kom med i artiklen:
"Daniel Therkildsen: Vi har set en stigende tendens til, at klubber køber flere talenter til ungdomshold for så selv at færdigudvikle dem. Vil vi se SIF gøre det samme om et supplement til klubbens lokale drenge?
- Det er et af de spørgsmål, som næsten er for specifikt til, at jeg kan svare på det, når vi er midt i vores strategimøder. Men i forhold til at tiltrække og fastholde de bedste unge spillere, så er det i sidste ende noget, som vores sportsdirektør i Trivela skal arbejde tæt med den sportslige ledelse omkring. Jeg vil ikke sige, at vi er helt afvisende over for idéen, men det handler om, hvordan vi fordeler ressourcerne på den bedste måde. "
https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel/f481df99-f7f9-4a50-aae6-32deb3761cc1/
Lad mig sige på den måde, at jeg ser det som en nødvendig, hvis vi skal holde skruen oven vande.