RedhalfDragon Der tales altid om at klubben ikke tør satse. Og med sats handler det altid om at betale en masse penge ud af klubben. Men her tør man satse.
Men det er også to vidt forskellige ting.
Men generelt er vi er ved at være på vej ud af nogle tangenter, som jeg ikke synes, giver så meget mening. Og før det har vi vist alle gentaget os selv nogle gange i denne debat.
Så for til dels at konkludere, så vil det her for mig have karakter af en stor grad af accept ift. nedrykning fra ledelsen, medmindre man gør noget langt udover, hvad vi plejer at gøre i de næste to transfervinduer.
Selv hvis Aske ser noget bedre ud end Larsen til træning og hos reserverne, så ved alle, at det er et stort sats at give en så ung mand chancen fra start i Superligaen. Vi har selv brændt nallerne i nyere tid. Ligesom halvdelen af Superliga-klubberne.
Jeg brugte tidligere den lidt provokerende vending: “en kalkuleret nedrykning”. Ellers kan man sige, at vi udviser en stor grad af accept/ikke frygter en nedrykning/ikke gør ret meget for at forhindre det.
Det bliver spændende at se, om vi rent faktisk ender med at gøre noget markant i de næste par transfervinduer. For selvfølgelig kan man kompensere for det sats andre steder på banen.
Jeg er stort set der, hvor jeg selv har indstillet mig på en nedrykning til sommer eller sommeren efter. Og jeg er, trods min kritik, også relativt accepterende overfor det, da bronze, europæisk gruppespil og en pokaltitel er ca. tre gange så meget, som jeg havde forventet at få resten af min levetid med SIF.
Min utilfredshed handler nok mere om, at jeg føler, vi kunne ha forlænget vores gyldne periode.