Jeg flytter mit svar herind, hvor det passer bedre.
Karup Om få år ser vi tilbage på Bøndergård-casen som klubbens værste case nogensinde.
Jeg frygter du får ret. Men i bredere perspektiv.
Der er efter min mening ikke tvivl om, at Kent Nielsen har fejlet ift. Ikke at flytte Tonni ned som 10er og få fundet konstellationer på hele 5-mands midtbanen, som virker.
Omkring Europa exit/Mattsson salg skulle man havde kørt Bøndergaard og Simmelhack i ren konkurrence på 9eren. Man har hele tiden talt om de tre offensive som vores profiler. Og de skulle da også alle spille. Men kontra sammensætningen har bare ikke været god for udtrykket og den har fået dem i maskinrummet til at se dårlige ud. Men, jeg tror det er sammensætningen og relationerne til 10erne der har været skidt. Ikke Freundlich, Larsen, Boesen og Lorents som er dårlige hver for sig. Og det er virkelig ærgerligt, for konceptet var jo vores styrke. Klare, veldefinerede roller til alle.
Callum fast på 8eren og Tonni på 10eren havde kun betydet lidt mere intern konkurrence mellem Larsen, Freundlich, Lorents og Westh. Måske var vi endt med Westh som 6er og helt undgået at hente Wikman. Det er lidt som om Kent Nielsen har handlet udefra i stedet for at finde truppens styrker indefra. Jeg tror stadig på Wikman, især som type, men han fremstår ikke lysår foran Lorents og Westh på samme plads.
Nu har Kent Nielsen langt under 11 kampe til at finde det, som skulle have været eksperimenteret frem i efteråret.
Det kan selvfølgelig være at hans fronttrio med Tonni, Callum og Bakiz i sidste ende redder os på individuelle præstationer. Men, så står vi stadig tilbage med et ufærdigt koncept og et hold, hvor dem som bærer det, er på vej ud af døren.
Det er alt det her som gør, at jeg er på Stükers side i Larsen-gate. Det kan godt ende katastrofalt. Men, noget skal der ske, så træneren ikke kun tænker på næste kamp.