Roede
Uha, mange ting synes jeg. Jeg synes generelt vi har en røvsyg PR/kommunikationsform i SIF. Man kunne med fordel lære noget af f.eks. Lyngby, der kommunikerer med lune og humor - også om ting som ikke nødvendigvis er vigtige. Men de er interessante at følge.
Løbende status på relevante emner, f.eks. udbygning af fanzone, udbygning af boder (øl/vand salg) inde på stadion mv. - Generelt er klubben bedst til at kommunikere når det går godt. F.eks. var der belejligt indkaldt til dialogmøde efter en stime af gode resultater, som kom i kølvandet på en meget lidt prangende periode, hvor der blev efterspurgt dialog. Det er ikke nødvendigvis mit indtryk at fanscenen føler sig set og hørt, f.eks. har det taget meget lang tid at få snortræk (eller hvad det kaldes) til tifo selvom det var godkendt, lyden er ret ringe og så kan man jo altid diskutere hvor lidt/hvor meget klubben skal bidrage til dialog når der er konflikt eller antræk dertil.
Helt generelt synes jeg at SIF er en klub der prioriterer og udfører kommunikation dårligt. Altså forstået på den måde, at den er gammeldags. Man bør huske, at SIF først og fremmest er et ben ind i underholdningsindustrien. Set i det lys synes jeg der er ganske åbenlyse mangler.
De fleste af ovenstående eksempler kan man sikkert nok finde svar på, hvis man søger aktivt, men dygtige kommunikatorer kommer ud og bliver set/hørt, uden man nødvendigvis skal være opsøgende som modtager. Det samme har gentagende gange været pointeret ifht. at få tilskuertallene bragt op.