kommoden "hverken Mads Larsen eller Mads Freundlich har været i stand til at vokse ind i en mere dominerende rolle. Faktisk har Villads Westh, den ukendte augusttilgang fra Kolding IF, været den klart største opmuntring. Hvilket jo også er et symptom."
Jeg er helt og aldeles enig med Bruun her. Altså lige bortset fra, at jeg ikke er faldet fuldstændig pladask for Villads endnu, men grunden til, at mange netop har det, tror jeg, skal jo netop ses i relation til Mads og Mads. Ergo: Der skal bare ikke ret meget til at overshine dem.
Jeg havde jo lidt det samme ræsonnement med Montano i sæsonindledningen. Tænk sig, at komme som en ikke- top- 3 venstreback i 1.division, i hvert fald i min optik, for så at bruge sølle 2 kampe på at slå Andreas Poulsen af. Hvem fortæller det mest om ? Retfærdigvis skal det siges, at Poulsen er kommet en del efter det. Og nu er der vel ikke længere tvivl om hvem der er førstevalg på positionen. Men mere sikker er han jo heller ikke. Måske et par halvsløje præstationer, så får Montano chancen igen. Længere er han jo heller ikke væk. Og skal Poulsens stabilitet ses på baggrund af et faldende niveau på holdet, hvor de øvrige spillere måske nærmere sig hans niveau, eller er det rent faktisk fordi han har oppet sig ? Jeg tror mest på sidstnævnte, men der er jo en interessant diskussion. Er Villads og Andreas simpelthen " gode" på en halvbillig baggrund ? I så er det jo et problem.
Konkurrence er jo i udgangspunktet godt, men ikke hvis det er på et lavt niveau.