Vi havde også en svær periode i foråret 2023, hvor vi, da det så værst ud, også begyndte at frygte nedrykning. Vel reelt også mere end vi gør lige nu, selvom Fredericias sejr ikke hjælper på det.
Men der er alligevel en forskel. Dengang havde jeg en følelse af, at der var langt mere potentiale i spillerne, end dem vi har rendende nu. Jeg har simpelthen svært ved at se, hvem der bliver morgendagens profiler, selvom Westh har fået en fin start, og Julius sikkert også er et fint talent.
Jeg ved sgu ikke lige, hvad jeg skal sige. Jeg tror simpelthen ikke på, at vi har bygget nok på, når det kommer til villigheden til at betale lidt større lønninger og lidt større transfers. Altså basalt set villigheden til at turde at investere lidt mere for at få et lidt større afkast i fremtiden. Og vi ser konsekvensen af det nu.
Jeg respekterer sgu den ansvarlige økonomiske sti, vi har gået på de sidste 20 år..
Men er det ikke grænsende til uansvarligt IKKE at handle på, at man har udviklet en forretningsmetode, som man kan se virker og ikke udnytte det ved at investere mere i den? Især når man også fik en gave i form af Europa-penge?
Jeg synes ikke tidligere tiders ansvarlighed kan sammenlignes med nyere tiders ansvarlighed.
Tidligere havde vi ikke pengene til at investere for. Og vi havde heller ikke en forretningsmodel, der virkede. Og vi har lurepasset på den.
Jeg sidder med følelsen af, at det sidste af den optur, vi har haft er lige ved at smutte ud mellem fingrene på os. Men måske kan vi stadig komme efter det, hvis vi rent faktisk tør at hente mere massivt ind de næste par vinduer. Måske en profil eller to. Men egentlig mere fremtidens storsalg. For det er jo ikke kun den sportslige optur, der er truet lige nu. Det er også den økonomiske.