FaFo
Nu er alt der står i pressen jo ikke korrekt.
Jeg oplever at de fleste acceptere præmissen om at hvis man overtræder reglerne så acceptere man straffen.
Men præmissen om at klubben kan formode og gætte hvem der har gjort noget, holder ikke.
Hvis de havde givet karantæner med begrundelsen: vi ønsker ikke dig på stadion, da vi ikke bryder os om din attitude, så havde vi en anden sag.
Men at skrive at X har gjort Y, hvor det ikke er sandt, det syntes jeg ikke klæder nogen. Og slet ikke en ledelse i en stor virksomhed, med kerneværdierne: vilje, format og overskud.
Viljen til at følge sine synsninger til dørs må siges at være der. Men syntes det er alt andet end format og overskud at udvælge hvem man ikke vil have
På stadion og så opdigte en begrundelse.
Vær dog den voksne og bare sig det som det er: vi ønsker ikke X på stadion fordi han/hun bidrager til en kultur vi ikke ønsker.
Hvis de ikke behøver en årsag, hvorfor så opdigte en?
Og hvis de har så fine videoer af dem som har gjort det, hvorfor så ikke overdrage det til politiet så der kan køres en sag?
Bonus info: klubben giver ikke afgifter mere på disse karantæner, da det kan ende i retten, hvis betaling nægtes. Og her har klubben ikke en sag, grundet manglende beviser.
Så er det de unge drenge som skal “mande sig op” eller er det en professionel ledelse/bestyrelse som skulle udvise lidt format?
Det er ikke sort/hvidt.
Men faktum er at hårdt mod hårdt skader alle. Så den strategi forholder jeg mig undrene overfor.