Som en vis seniorkorrespondent vil sige, er det her en ærgerlig situation. Mange forskellige bud på sandheden, og meget lidt vilje til at imødekomme den anden part. Som langsidetilskuer sætter jeg stor pris på den forberede stemning, og et romerlys eller ti kan på ingen måde bringe mit pis i kog. Det ser man så mange steder, så hvorfor skal vi være ekstra sensitive på dét område? Jeg ved godt det ikke er tilladt, og at det koster en bøde, men så er det heller ikke værre. Sådan var det også i 93/94, hvor jeg bl.a. husker Bordinggard score til 2-0 mod Lyngby i tågerne fra røgen efter 1-0 målet. Det var der ingen, der sagde noget til. Ikke engang Lyngbyspillerne.
Voldelige episoder skal naturligvis aldrig tolereres, men tænk hvis Brøndby eller FCK var lige så emsige og moralsk korrekte som vi er? Der var bl.a. snak om, at Brøndby faciliterede en samtale mellem Alfa og Vallys, da han skiftede, hvor han skulle stå skoleret. Det er absurd, og der skal vi aldrig hen, men lidt røg og ukvemsord går nok. I hvert fald, hvis man vil have stemning på lægterne. Omvendt er det nok de færreste stemningsskabende fans, der var på studenterkørsel i sidste uge, og at protestere mod visitering ved at smugle endnu flere romerlys ind, hører jo nærmest hjemme i en Monty Pyhton sketch. Halmstrået med den mulige forkerte karantæne er også alt for søgt, men måske en lille smule albuerum ville hjælpe alle parter.
Lad os se om sommeren kan bringe lidt forsoning mellem parterne.