Stemmenjonas
En korrektion - og så må andre evt korrigere mig. Men Jeg mener at Brian har misforstået det med økonomien.
jeg prøver med min forståelse her, som så forhåbentligt fjerner misforståelser.
Silkeborg invest ejer ejendom i et selskab, de ejer kontanter, og de ejer 100 % af en fodboldklub(silkeborg if).
Indre værdi(hvad selskabet mener det hele skal koste) ligger på 35 kr i sommers - med det forventede overskud ville værdien af det hele overstige 40 kr pr aktie - ifølge klubbens vurdering.
Nu sælger silkeborg invest så 80 % af fodboldklubben. Det skal besluttes med 2/3 flertal den 11/12.
BLiver det godkendt - så står silkeborg invest tilbage med et ejendoms selskab, endnu flere kontanter samt 20% af fodboldklubben.
Så når Silkeborg invest bliver handlet - og stiger på børsen nu. - Så er det ikke med forventninger om at fodboldklubben bliver bedre. RFodbolddelen er jo blevet en mindre del af selskabet.
Den handles nu fordi at det er blevet mere gennemskueligt hvad den er værd - nu hvor der ikke er så stor en fodbolddel - som kan være meget værd hvis man vinder DM, men intet værd hvis man rykker ned.
Lige nu er det fortsat lidt mudret hvad selskabet er værd - bla på grund af misforståelser - men jeg tænker det bliver ret tydeligt de næste 1-2 måneder hvad selskabet som nu ikke ejer så meget fodbold - er værd og bør handles til. - ejendom og kontanter.
og så håber jeg at nogle vil korrigere mig, hvis det er fejlagtigt eller misforstået det jeg skriver.