Kan se at jeg har fået et par "venlige" opfordringer til at give en status, og det gør jeg naturligvis gerne.
Det kan jo ikke diskuteres at vi har haft en vanskelig sæson, hvor vi særligt i grundspillet gjorde det noget dårligere, end vi har set i de seneste sæsoner, og derfor såvel efter 11 kampe, som efter 22 kampe var nr. 11 i rækken og ovenikøbet hele 5 point under stregen inden slutspillet.
Heldigvis steppede holdet op i slutspillet, og hentede 17 point i de første 8 kampe, og sikrede sig dermed en ny sæson i Superligaen, som så bliver den sjette i træk. De sidste par kampe er ikke værd at skrive hjem om, men jeg tænker at det, at man fik løst den helt overordnede opgave, har tømt tanken for mentale kræfter, men kønt har det ikke været.
Vi ender på en 9. plads, som vi i øvrigt også gjorde i 2023, og spiller vel dermed ca. til par, ift budget.
Jeg forstår til fulde de ærgrelser og frustrationer som mange af jer har haft i den forløbne sæson - fodbold er følelser og det skal der være plads til.
Superligaen er stærk, og vi har i den forløbne sæson været ramt af skader hos centrale spillere, særligt i midterforsvaret, ligesom afgangen af Klynge og Matsson sidste sommer, har været vanskelig at erstatte - det er vel de væsentlige årsager til en svær sæson tænker jeg, i kombination med, at vi af en eller anden grund, som jeg ikke skal gøre mig klog på har spillet dårligt mod Fredericia, og kun fået 1 point i de fire indbyrdes kampe, så måske er det mest positive lige nu, at vi ikke spiller i samme række som dem næste år.
Når jeg har udtalt at vi ikke forventer et ekstraordinært vindue, er det måske også for at få forventningerne lidt ned - jeg ved af erfaring at det er utrolig svært i den her branche at leve op til de forventninger og drømme, som mange tilhængere har - Vi er selvsagt fuldt opmærksomme på, at der en opgave, der skal løses, og Stücker og Nielsen arbejder på højtryk med det, og så må vi se hvad der sker henover sommeren.
Jeg glæder mig mig over at vi akkurat klarene skærene og glæder mig til en ny sæson lige om lidt, og ønsker jer alle en god sommer og en god debat.
Kent Madsen