Shearer
En ting er i hvert fald helt sikkert. Lige nu kan vi kun spå, men på ingen måde forudsige, hvem af de unge, som er store salg om et år. Unge spillere sælges så meget mere på data og forventninger, end på egentlige præstationer. Nu du skriver, at Thordarson tog røven på dig, så tog Alves' skifte til West Ham i den grad røven på mig. Bevares, jeg synes, at han var alt for udskældt og viste nogle fantastiske peakpræstationer (men dælme også leverpostej undervejs), men samlet set som et skifte til en PL-klub, hell no!
Hvis man skal se lidt bagudrettet på det, så tog Kirk vel også fusen på de fleste ved lige pludseligt at være fast starter og gøre det på et højt niveau. Vi har snakket mere om Stüker, Priesborg Madsen, Julius, Bøndergaard og Simmelhack, som de unge mulige salg/gennembrud, men Kirk er indtil videre smuttet indenom.
Med andre ord vil samtlige af de unge nævnt i dette opslag + selvfølgelig Aske og Malte Hansen og for den sags skyld Stojanovic og Øxenberg sagtens kunne være dem, som pludseligt får hul på bylden og ryger afsted til en høj pris. Det kræver selvfølgelig, at de rykker sig og får kampe, men hvis en af dem pludseligt får udsving på et eller andet dataparameter, som en eller anden given klub efterspørger, så kan de sagtens overraske.
Som klub kan vi bare ikke overleve, hvis vi spiller på alle heste med et alt for ungt hold, men at en, to eller måske tre af de nævnte står et helt andet sted til vinter eller sommer med et prisskilt på 25 mio. er for mig at se (næsten) lige så sandsynligt, som det modsatte. Det er jo også det, som gør det lidt sjovt at holde med en så inferiør fodboldklub, som SIF også er...