Shearer Men Østrøm tror jeg til gengæld enormt meget på som højre midterforsvarer i en opstilling med tre midterforsvarere. For mig er han ikke rigtigt back, ikke rigtigt midterforsvarer. Men den hybrid mellem de to ting, som man kan argumentere for, at man har i en opstilling med tre bagerst burde alt andet end lige passe ham perfekt
Fuldstændig enig!
Derudover ser jeg Ganchas som venstre CB og så ville Busch eddermame være lækker midt i, hvis han var klar, men her skal vi have en en, selvom Priesborg og W. Møller er på vej.
AP er for mig lidt et spørgsmålstegn. Skubber han Ganchas ind midt og tager venstre CB eller kan han omskoles i konkurrence med Stüker til venstre wingback? For mig at se har han (AP) været stærkest offensivt det sidste år, hvor jeg synes, at han har spillet sig lidt op, men defensivt har det været mindre prangende.
JMG er selvskreven til højre WB.
Så er midtbanen til debat og jeg har lidt svært ved at forudse, hvilken konstellation. Bliver det en 6'er og to 8'ere eller omvendt? Og bliver de to fremme eller i virkeligheden en falsk 9'er og en fremme?
Alt efter type, så kan det blive enten 5-2-1-2, 5-1-2-1-1 eller 5-4-1 / 5-3-2.
Uanset hvad, så bliver det dynamisk og slet ikke så statisk, som vi er vant til. MDK er kendt for, at han har flere opstillinger på banen samtidig, hvor han midt i kampfaserne dirigerer dem til at stille anderledes op og ændre spillestil. Ofte uden at skifte ud. Det har været et af Fremads varemærker og gør det ekstremt svært at forudsige for modstanderne, men også krævende for spillerne og mange gange er det gået godt, andre gange mindre godt.
Umiddelbart vil jeg tro, at Freundlich bliver selvskreven, som en, der kan veksle mellem 6 og 8 og at MDK sagtens kan spille på dette - evt. sammen med Wikman, hvis han bliver. Mads Larsen og William Kirk bliver nok dem, som skal konkurrere om den rene felt-til-felt 8'er - eller begge, hvis han spiller med det. Westh kommer i overskud, vil mit bud være og enten supp eller afskibes.
Rami og Bakiz ser jeg som konkurrenter til den rene 10'er eller falske 9'er og så Simmelhack eller et nyindkøb på toppen.
Beholder vi Callum, så starter han givetvis som 8'er og så bliver det næppe to 6'ere.
Men uanset hvad, så bliver det meget et spørgsmål om, hvordan MDK kan se sine formationsskifter for sig og det vil afhænge af, hvem han spiller med, så hvis han ser en Ross eller Berger, som en der hurtigt kan veksle, så vil det give ham en fordel. Det viste tiden i Fremad tydeligt.