Kan I prøve at illustrere det der er på vej, er det en 5-2-3?
Som måske reelt kommer til at være en 5-1-3-1 med diamant på midten?
Tænker i Gammelby som wingback i den formation? Og har vi nogen til venstre som kan løfte den opgave?
Jeg har prøvet at sætte en ideal XI ud fra hvad jeg hører fra jer, og udelader Busch og Rödin da der bliver skrevet herinde at de har lange udsigter til at blive klar.
Aske
Gammelby-?-Ganchas- Østrøm-?
Freundlich
Ross-McCowatt-Bakiz
Simmelhack
Når man leger med det bliver det tydeligt at det er en stor investering i forsvarskæden, og der skal pinedød komme noget offensivt fra wingbacks. For det andet man indser er at midten bliver meget offensivt. Og så offensivt tror jeg ikke MDK vil sætte holdet. Og Kirk og Westh og Larsen skal også bruges.
Jeg ved ikke så meget om wingbacks, tilstået, men er vi ude i at nogle af vores offensive skal omskoles til de pladser? Ligesom Skov og Tømrer blev i større klubber.
Skal en Bakiz eller Ross måske derud/derned og tage raids og bygge op derfra? De har speed, men det bliver godt nok krævende for stamina hvis man førhen kun har spillet offensiv midt.
Og noget andet er at vi måske skal bruge dem som reelle kanter, som denne opstilling vi lægger mere op til end førhen.
Vi får sværere ved at overbefolke midten end førhen. Det er måske godt, det har vi ikke fået så godt afkast på senest i forhold til tidligere.
Nå, det var lige min rablende tanker ovenpå de nye meldinger, vil meget gerne se jeres tanke om XI, og hvordan man får plads til de defensive midt når man bruger 5 pladser på bagkæden. Samt hvem ser I som potentiel venstre wingback? Jeg tror Gammelby vil være rigtig godt castet til det i højre side.