Flash nyt fra vandrørene!
En kilde fortæller til mig, at Michael Hansen bliver ny cheftræner! Det er "dog" samme kilde, som nævnte, at SIF ikke ville skrive med Malthe Hansen (Michaels søn).
Vi spoler lige tiden tilbage. Min kilde fortæller mig, at SIF ikke kommer til at skrive med Malthe Hansen, det blev mødt af kritik herinde og mange var uforstående. Jeg var da også selv skepsis. Malthe har haft et forrygende forår. Min kilde sagde, at det var, fordi SIF ville holde muligheden åben for, HVIS Michael Hansen blev cheftræner, hvilket jeg også skrev her på debatten. På dette tidspunkt, vidste min kilde eller jeg noget om DBUs henvendelse og kontakt til SIF/Kent Nielsen. Kilden vidste kun Malthe ikke var tilbudt kontrakt.
Morten Weighorst stopper på landsholdet i april måned, og allerede hurtigt derefter tager DBU kontakt til SIF og Kent Nielsen for at høre om mulighederne. SIF ønskede dog at spille sæsonen færdig for at redde sig. Ingen tvivl om stemningen i SIF det seneste halve år har været stram, da både fordi Nikolaj Larsen ikke fik forlænget, men også med McCowatts udmelding om uambitiøs, Kent Nielsens vil stille med de bedste og valgte stortset ikke at give Aske chancen - ej heller i Fredericia, hvor der IKKE var noget på spil. En magtdemostration af Kent N.
Dette står for egen regning, men Michael Hansen tænker jeg også, at se om SIF eller Fredericia overlevede i Superligaen. Nu er det dog gået således, at SIF overlevede (heldigvis!!!). Michael Hansen er rykket ned, og dermed også mere åben for at være Superliga-træner end 1. divisionstræner.
DBU har besluttet sig for Kent Nielsen og SIF har accepteret, det bliver meldt ud en af dagene. Det bliver meldt ud senest i morgen. Om Michael Hansen bliver offentliggjort i morgen ved jeg ikke.
Men dermed giver det også mening, at SIF ikke har skrevet med Malthe Hansen, fordi det er trodsalt anerledes at være sportschef for Simon Stücker og ikke udtage holdet, end at være far og cheftræner, som Michael Hansen bliver, til sin søn og skulle vælge at sætte ham på holdet.