bot jeg må også indrømme at jeg er mest bekymret for vores offensiv…der er ingen af de tre du nævner som kommer til at score en håndfuld
Hvis Alexander Simmelhack kommer til at spille fast, så kommer han da så afgjort til at score mere end en håndfuld. Det vil jeg godt lægge hånden på kogepladen og love. Fordelt på 2 sæsoner har han spillet 1.081 minutter i hhv. Superliga, Europa og Pokalen. Det svarer til 12 kampe. Han har scoret 7 mål og lavet 2 assists. Så hvis han kommer til at spille fast, så bør han have hænderne fulde. Mit bud er, at han kan score mellem 10-14 mål på en Superliga sæson med regelmæssig spilletid.
Både Berger og Ross skal også nok score 5 hver. Men de kommer nok til at brænde chancer i et omfang, hvor man sidder tilbage med en følelse af at de skulle have scoret 20 hver. De er afsindigt gode til at komme til chancer, men brænder uhyrligt mange.
Mon ikke også vi nok skal få noget der minder om 5 mål fra Bakiz, og 3-5 fra Julius og Kirk. Men Larsen, Westh, Wikman og Freundlich ligner ikke nogen der kommer til at score mere end 1-2 på en god sæson.
Jeg hæfter mig dog ved, at vi lige pt. har en ret stærk alderskomposition, som gør at vi uden de helt store problemer kan tillade os at signe 2-3 stærke spillere i en ret høj alder:
Målmænd: 21 år i snit
Forsvar: 24 år i snit
Central midtbane: 22 år i snit
Offensiv midtbane: 24 år i snit
Angreb: 21 år i snit
Oliver Ross og Alexander Simmelhack er lagt i angriberkategorien. Berger, McCowatt, Bakiz, Al-Hajj og Kirk er lagt i den offensive midtbane kategori.
Jeg har ikke medregnet disse spillere: Nicolai Larsen, Melker Jonsson, Jeppe Andersen og Tonni Adamsen.
Umiddelbart er (Såfremt McCowatt bliver) forsvaret og den offensive midt der hvor vi har den mest rutinerede sammensætning, hvilket jo er paradoksalt eftersom det er der vi som fans primært kigger efter forstærkninger. Det kommer selvfølgelig af en kombination af skader og mulig afgang til McCowatt, men hvis vi bare trak en streg i sandet og havde en fit og jf. ovenfor uændret trup. Så var det jo på den centrale midt og i angrebet at vi primært skulle kigge efter forstærkninger.