Gennemsnitsalderen siger selvfølgelig noget om, hvordan det går med talenterne.
Men, mon ikke det handler mest om at få nogle helt unge kommende salgbare spillere kørt i stilling på flere pladser, som med Aske, Stüker, Kirk osv.? Jeg tror ikke man nu har et dogme om at man ikke vil have erfaring/høj alder ind.
Larsen har bragt meget værdi ift. andre spilleres salgspriser, ved at være en fin målmand, der var med til at give resultater, stabilitet og selvfølgelig som rollemodel. Om 2-3 år har vi så måske igen en rutineret målmand.
Nu har vi så et talent den plads. Derfor kan man jo sagtens bringe en ny erfaren spiller ind i f.eks. maskinrummet, som så med niveau øger salgspriserne for Aske og Stüker, men også meget direkte får Kirk, Lorents eller Westh til at se bedre ud - selvom en af dem så bliver klemt. Det synes jeg ikke giver Stüker noget forklaringsproblem.
Rømer tror jeg så slet ikke på. Så gamle spillere skal virkelig have niveau. Larsen kom jo trods alt og yngre og man kunne undervejs sagtens have lavet et mindre salg.
Hvis vi ikke har Busch og Ganchas klar til at hjælpe Aske, kan det også blive mange millioner værd at have en rutineret stopper. Så Aske ikke udstilles, men kommer til at ligne det store talent han er.