Der er selvfølgelig noget sandhed i det du skriver.
Men, det er jo også fordi der er meget mere pragmatiker i Kent Nielsen, end det han blev hyldet for i de første år.
Han havde jo Pyndt som sin Brink. Pyndt som spillede godt for os og stadig er fin for Fredericia.
Han havde Simmelhack og Bøndergaard. Han kunne sagtens have spillet Tonni som en Vallys, ved siden af Bakiz, med Rami som indskifter og Callum som 8er.
Eller i det mindste prøvet de ting af, mens Mads og Mads spillede i det flowløse maskinrum.
Kent Nielsen har selvfølgelig ret i at Tonni her og nu er en bedre 9er end de uprøvede 9ere. Og han bør spille 90+ fordi han også i tillægstiden er lidt bedre end de to.
Men, for helheden, udtrykket, udviklingen og konceptet, der er det IMO tydeligt det ikke var bedre, end at flytte lidt rundt på brikkerne.
Spiller Wikman nu, fordi Freundlich er skadet? Eller er det et strategisk skifte? Det kan jeg ikke svare på. Jeg ved ikke engang om Kent Nielsen kan. For han kigger effekt her og nu, næste kamp.
Det er også derfor jeg mener første beslutning overhovedet må være, hvem der skal være træner. Og dernæst, hvad idealet er. Ikke om en 8er eller 6er står øverst på ønskesedlen.