Hvis vi kigger på næste sæson. Prøver at være lidt konservative, og at vi selvfølgeligt holder Kent Nielsen.
Adamsen, Bastian Holm, Larsen, Melker Jonsson og Jeppe A har alle udløb og smutter. Wikman stopper på leje, og bliver næppe forlænget.
Montano og Biller er forsat udlånt i efteråret.
Boesen kommer tilbage.
McCowatt bliver helt sikkert solgt.
Det giver os
Målmænd:
Aske
Backs:
AP, Jens Martin, Stücker, (Østrøm)
Midterforsvar:
Rödin, Busch, Gachas, Østrøm, Prisborg Madsen
Central midt:
Westh, Mads Larsen, Kirk, Freundlich, Lorents, Boesen (+ Øxenberg)
10'ere:
Bakiz, Berger, Ross, Al Hajj,
Angriber:
Simmelhack
Vi skal have 2 nye målmænd. (potentielt kunne man forlænge med Bastian Holm).
Forsvarsmæssigt kunne det reelt være ok hvis Rödin og Busch kommer tilbage. Ganchas kunne vi modsat godt ende med at sælge. Er Rödin klar til sæsonstart kunne jeg godt være fristet af ikke at bruge penge her. Men man skal godt nok have ro i maven over at Rödin, Busch og Priesborg kan være nogenlunde skadesfri i løbet af sæsonen.
På midtbanen SKAL vi forstærke os. På antal er det ikke en katastrofe (Al Hajj og Berger kan vel også spille den), men på niveau er vi milevidt fra. Vi bliver nødt til at hente en profil her.
Jeg tror vi siger farvel til Boesen, og henter en ny.
På 10'eren kommer det også lidt an på hvor man regner med Ross. Skal han kæmpe om pladsen foran eller på en 10'er.
Jeg har svært ved at forestille mig at Al Hajj ikke får lov til at finde en ny klub. Slutningen på sæsonen peger ikke på at man har meget tiltro til ham. Sælg Al Hajj, og hent en profil og et talent.
Angriber:
Medmindre man er meget klar på at Ross skal være backup her, skal vi jo have en mand ind. Tror man på Simmel som starter, eller skal vi ud og hente en på et højt niveau? 🤔
Jeg håber vi henter en kvalitets 8'er, en kvalitets 10'er og en fornuftig rigtig angriber, så vi fremadrettet spiller med mere stationære angribere end hvad vi har haft med Tonni.
(og så selvfølgeligt nogle målmænd)
((og gerne en ny venstre back i stedet for AP))