stadionplatten “- Nej, jeg ser ikke et ekstraordinært behov. Der er sikkert mange, der er uenige i det, men som jeg ser det, så er vores chance, at vi prøver at bygge på løbende med en rolig hånd på rattet og langsigtet tænkning. Det er det, vi står for, fastslår Kent Madsen.”
Men det har han jo ret i, den rolige hånd og bygge på løbende er den vej som har bragt os til hvor vi er i dag. Problemet er jo bare at når man ikke lykkes med dette i 4 transfer vinduer i streg så ender man i en situation hvor det ganske enkelt ikke er realistisk at overleve uden at bryde med den strategi. Jeg vil nok foreslå at de starter med at sætte sig i en rundkreds og får fundet ud af hvorfor vi er gået fra at scoute Vallys, Salquist, Brink, Engel, Sonne og Adamsen til Freundlich, Berger, Poulsen, Andersen, Melker, Montano og Clemmesen. Problemet er jo ikke at vi ikke bruger flere penge, problemet er hvad vi bruger dem på, og pilen peger i mine øjne kun tre steder hen og eftersom det er de tre mennesker som bestemmer så er det kun dem der kan løse det. Min personlige teori er at KM ikke har noget at gøre i det der transfer udvalg, men hans udtalelser tyder også på at han kun har en perifer rolle. Og min følelse er egentligt at jo mere indflydelse KN har fået på transfers jo dårligere er vi blevet til at ramme plet. Men det er naturligvis rent gætteri fra min side, faktum er at de er blevet pivdårlige til at hente spillere og det skal løses af de tre.
Sad lige og kiggede på vores trup og vi har lige nu 8 spillere til 3 pladser på midtbanen plus 3 talenter. Det er i mine øjne fuldstændigt vildt og hvis de mener at vi bruger alle de penge der er så var det måske en ide halvere antallet af midtbane spillere og så fordoble deres løn. Vi kunne vel have hentet MEM for hvad Freundlich, Larsen og Andersen har kostet og så i øvrigt have solgt ham til FCK med en 20 mill fortjeneste. i stedet bruger vi det samme beløb på 8 med leverpostej som 4 med højtbelagt koster. Vores talenter er jo fine som backups hvis kvaliteten på de to andre på midtbanen er til stede.