Vi går vel og venter på, at nogle af vores spillere tager de pludselige ryk, som vi så det med f.eks. Thordarson og vel også Pelle. Alexander Lind kan i allerhøjeste grad også puttes i den kategori.
Selv en Tonni tog også et ryk i forårssæsonen op til pokaltriumfen efter et 2023, hvor han ikke havde været alt for god. I al fairness var han ofte en fin indskifter debutsæsonen. Mark Brink var heller ikke det aller hotteste op til sæsonen i 1. Division - samme med Vallys.
Så selv lidt ældre spillere kan pludseligt blive profiler.
Men. Et eller andet sted taler det mod det sandsynlige, at Simmelhack, Mads eller Mads, Østrøm eller Andreas Poulsen pludselig bliver profiler.
Og jeg kan faktisk huske for et år siden, da jeg allerede italesatte, at vi i forårssæsonen, eller senest i efteråret, skulle til at se nogle af de næste i rækken træde i karakter, for ellers vi ville vi komme i problemer. Det er udeblevet, og i problemer er vi kommet.
Jeg vil næsten gå så vidt som at sige, at det er gået lidt tilbage for Mads Larsen, til siden for Mads Freundlich og helt åbenlyst tilbage for Simmelhack. Og Julius, Boesen, Bøndergaard og Biller har heller ikke fået det, der ligner det gennembrud, som vi håbede på. Men jeg kan ikke rigtigt sige, at jeg er overrasket, og jeg var også allerede inde på for et år siden, at jeg ikke helt kunne se talentet på samme måde, som hos dem vi ellers har set bryde igennem i årene op til.
Igen, det er ikke det samme som, at gennembruddene aldrig kommer for de spillere. Jeg finder det bare ikke særligt sandsynligt, at tilstrækkeligt mange rykker sig tilstrækkeligt hurtigt til, at vi er ret meget andet end nedrykningskandidater en rum tid. Og så må vi jo prøve at se, om vi kan overleve, og så glæde os over det. Et eller andet sted er det flot, at vi er fem point over stregen med de ekstra udfordringer i form af en Bakiz, der er langt fra sidste sæson og de fortsat skadede Busch og Rödin.
Men vi kan ikke regne med, at det bliver ved med at gå, hvis der ikke snart er nogle spillere, der når næste niveau.