Raakilde
Jeg er ikke uenig.
Men når man bruger flere penge transfers, så er det også dyrere for en klub af SIFs størrelse når de kikser. Både ift. det sportslige niveau for holdet, men også ift. at man så ikke får solgt spillerne videre, så man kan få transfergevinsten hjem igen.
Og hvor mange af nedenstående har været et hit (af vores seneste transfers):
- Al Haij
- Frundlich
- Montano
- Pyndt
- Berger
- Orasov
- Carlsen
- Villads Westh
- Ganchas
- Clemmensen
- Thelander
- Bakiz
- Simmelhack
- Jeppe Andersen
- Rødin
- Mads Larsen
Af dem er: Ganchas, Rødin, Mads Larsen, Bakiz samt Thelander mere end godkendt. De har alle bidraget til et fint niveau (og så er jeg sød ved Mads Larsen som er faldet i niveau).
Villads har vist lovende takter og kan udvikle sig til noget godt. Det samme kan vi håbe med Simmelhack.
Men resten af de ovennævnte er godt nok sådan lidt: Bob Bob Bob ikk.
Og det er bekymrende. Både ift. videresalg og ift. at opretholde et sportsligt niveau der er godt. Ovenstående er en del af forklaringen - tror jeg - på at flere har argumenteret for at truppen er blevet svækket over tid: Fordi vi har solgt spillere (som vi jo skal), men det der er kommet ind har ikke slået til i tiltrækkelig grad og hurtigt nok.
Og så har vi oveni det været pivuheldige med skaderne til Pontus og Busch. Det spiller også en rolle.
Lind og Pelle som du fremhævede tidligere er jo fra akademiet. Pt. Står der ikke et salg på spring fra akademiet. Aske kan blive det. Forhåbentligt.
Men så længe vi er en Superliga-klub, så står vi et godt sted. Vi skal ikke forvente top 8 hver sæson.
Kan vi være en top 10 klub ti år i træk, så vil jeg være fint tilfreds. Bare lige for at påpege at jeg ikke render rundt med urealistiske forventninger.
Og så ærgrer jeg mig da over at indkøbene ikke har slået til i højere grad, når nu vi bruger flere penge på transfers.