Therkildsen
Jeg skrev følgende:
“Der er en parallel til AaB, da de blev overtaget af tyskerne blev det også meldt ud at de skulle til at sælge spillere for 20-30 mio. kr. årligt for at få budgettet til at balancere”.
Og så er det efterfølgende dig og en anden der er begyndt at skrive en masse om regnskabsteknik og at jeg ikke forstår mig på det.
Som jeg har gentaget flere gange er det jo kommunikationen omkring det der er enslydende med AaB og hermed også det pres det ligger på en klubs økonomi, at der er så stor forskel mellem udgifter og indtægter. Det går jo ikke i længden - og det er gælder sgu uanset hvilken måde man budgetterer på!!!!!! Medmindre man har en rig onkel der spytter penge i kassen, når egenkapitalen er tømt efter en årrække, hvis man har sagt nej til transfers i omegnen af 28-30 mio. kr. årligt.
Det går jo ikke i længden med sådan et strukturelt underskud - derfor skal der sælges. Ligesom der også skulle i AaB.
Det er det der har været min pointe hele vejen igennem.
Vi er jo enige om at AaB og SIF budgetterer på forskellig vis.
Sagens kerne her er at SIF skal sælge spillere for ca. 8-10 mio. ekstra årligt nu end tidligere. Medmindre man kan finde de indtægter et andet sted.
Og det vil alt andet lige udhule spillertruppens kvalitet over tid. Fordi der skal sælges flere spillere end tidligere, fordi vi ikke har mange salgsbare spillere med en mulig salgspris på 3 mio. euro, så vi er nødt til at sælge flere for at ramme balance i regnskabet.