Kim Man skal ikke ligge alt for meget i træningskampene. Nu har jeg fulgt SIF i over 30 år. Har flere gange set at de ikke har vundet en eneste træningskamp for så at vinde den første turneringskamp.
Fuldstændig enig. Ikke at man ikke godt kan være bekymret - det er jeg også. Men jeg bygger ikke min bekymring på træningskampene.
Og et eller andet sted hælder jeg også til, at vi hutler os igennem denne sæson. Måske ikke som meget mere end nummer 10. Og det kan da også være, vi undervejs kommer tættere på Vejle og Fredericia. En alvorlig skade til Ganchas kan blive dyr.
Men mine bekymringer er mere generelle for, hvor vi står de næste par år. Altså lidt ligesom for et år siden: Hvilke unge spillere er det, der de næste måneder viser, at de kan indtage en markant rolle, når de nuværende profiler, Tonni, McCowatt og Ganchas forventeligt snart er væk?
Pt. er status at et par årgange med unge spillere ikke har givet det, vi havde gået og håbet på med Bøndergaard, Biller, Boesen m.fl.
Et af de helt store spørgsmål er, om Simmelhack, Westh, Julius, Ross og måske Freundlich viser klare tegn på fremskridt de næste 6-12 måneder?
Og gør Aske og måske Simon Stüker fra sommer?
Jeg skal gerne erkende, at jeg pt. ikke er helt oppe at ringe. Og jeg må samtidig erkende, at jeg tror, vi får det svært, hvis ikke en to-tre af dem som minimum kommer til at markere sig.