Shearer Jeg tror at klubben vil mene, at man allerede gør præcis det i forvejen ? SIF er ret kendt i fodbold-danmark for netop, at have en synergi fra førsteholdet og hele vej ned på ungdomsholdene. Det var noget som Troels Bech proklamerede efter barca-opskrift. Når man hører talentfolk snakker, så blive SIF meget ofte fremhævet på netop den del sammen med FCN. En af årsagerne er jo nok underlaget.
Jeg synes jo det noget mere interessant, hvis man vil give talent- taburetten et ekstra ben, så udgangspunktet som sådan stadigvæk er den islandske model, men at man tilføjer et segment, som hedder talentrekruttering udefra. Vi har jo faktisk set en del eksempler på det i form af Anders Dahl, Bøndergaard, Boesen osv., men måske burde SIF gå et skridt højere op rent niveaumæssigt ? De store FC-klubber har gjort det meget længe, AaB begyndte for nogle år siden og Viborg og især Randers gør det ret massivt. Det er dælme ikke mange af Randers´s egenudviklede spillere, som rent faktisk er født og opvokset i Randers og omegn- ikke blandt de seneste i hvert fald. Jeg kunne godt tænke mig, at vi gik efter en lidt højere hylde på den front.
Silkeborg Kommune har lidt over 100.000 indbyggere, SIF har cirka 29 samarbejdsklubber. Den lokale forankring skal man selvfølgelig holde godt fast i, men hvorfor ikke supplerer den i den bare lidt højere grad ?