sofatraeneren Jeg synes faktisk, du rammer noget vigtigt. Vi har i årevis ærgret os over, at profiler som William Faber valgte FC Nordsjælland, og at Mads Jørgensen endte i FCK. Selvfølgelig spiller økonomi en rolle, men der var også en sportslig dimension. Under Kent Nielsen var der mange kvaliteter, men han var også en træner af den gamle skole, hvor unge spillere ofte skulle være næsten fejlfrie, før de fik tillid på førsteholdet. Det har flere fans peget på gennem årene.
Nu virker det til, at SIF har valgt en anden retning. Morten Dahm Kjærgaard og klubben taler om en mere moderne tilgang, hvor unge spillere tidligere bliver en del af miljøet, og hvor fejl ses som en nødvendig del af udviklingen. Det er selvfølgelig ingen garanti for succes, men hvis vi ønsker, at de største talenter bliver i Silkeborg, skal de også kunne se en realistisk vej til Superligaen.
Jeg prøvede faktisk at nuancere den debat i min kommentar her, fordi jeg synes, der er flere perspektiver end bare "SIF bliver dårligere": https://www.sif4ever.dk/nyheder/kommentar-alle-doemmer-sif-til-nedrykning-og-jeg-frygter-de-har-ret-men/
Og så synes jeg også, vi fans har et ansvar. Hvis vi vil have egne talenter på banen, er vi nødt til at acceptere, at de kommer til at lave fejl. Det gjorde Nicolai Larsen, Kent Nielsen og alle andre også i starten af deres rejse. Giver vi de unge samme opbakning, som tidligere generationer fik, er chancen for, at de blomstrer, langt større.
Bare lige et par facts: Nicolai Larsen var et mål fra at lukke flest mål ind i sidste sæson. Kent Nielsen rykkede ned i sin første sæson i klubben.