Jeg synes, at det er interessant at diskutere strukturen lidt i dansk fodbold. Tipsbladet åbner en debat om det i dag.
– Der er 16 hold i Norge og 16 i Sverige. Jeg undrer mig over, at der ikke kan være i hvert fald 14 eller 16 hold i Danmark. Vi vil også gerne fremme talentudviklingen, men nogle gange kan det blive lidt svært, fordi der er så meget økonomi i Superligaen. Måske ikke for de helt store hold, men for os, der er lidt mindre, betyder det rigtig meget i forhold til planlægning, om man er i 1. division eller Superligaen.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/opfordrer-til-stor-superliga-aendring
Hvis man kører stadig mesterskabs-/nedryknings-spil, så vil det give 30 kampe i det grundspillet og 14 slutspilkampe. Det vil betyde 12 flere kampe for holdene - og seks hjemmebanekamp. Vi vil altså nok op på et niveau som Premier og Championsship-mæssigt, det er mange kampe, men det giver også mere mulighed for at talenterne og akademierne kommer i spil.
Alternativt, så skulle man bare køre to kampe hjemme og ude, men så bliver mange kampe bare små kedelige. Det er det godt ved det format, som vi har nu, synes jeg.