Selvfølgelig skal Kent Nielsen ikke fyres nu. Han kender truppens styrker og er klart den bedste til at spille som i Randers. Og det bedste bud på at finde tilbage til det rigtige Silkeborg spil.
Men, jeg tror også det vil være godt at skifte inden næste sæson. Kent Nielsen har ikke prioriteret short passing så ultimativt som Handske gjorde. Og det virker som om det bliver mindre og mindre. Vi har fået for lidt ud af Tonni helt fremme. Han har forsømt at bruge Simmelhack og Bøndergaard. Og han har været for langsom til at finde løsninger i maskinrummet. Venstre back er de nok flere der har ansvaret for.
Jeg tror der er brug for at gøre det mere professionelt. En træner ind som følger spillestilen og strategien. Udvidelse af staben. Det kunne være Røll, som supplement til Knudsen. Og så flere ressourcer i scouting og data, så vi kan finde flere a la Ganchas.
Kent Nielsen har været fantastisk til at stå for alt. Den del jeg håber man tager med er ro og modenhed. Jeg håber ikke på en ung træner. Slet ikke en ung indpisker som Birk, som skifter formation og opstilling konstant, når der kommer lidt modvind. Selv Neestrup gjorde det.
Handske er favoritten. Lønstrup må være alternativet. Men, jeg håber Stüker, Knudsen og Røll bliver for kulturen. Og hvis ikke timingen er rigtig med Hansen, så er Kent Nielsen sikkert også bedste bud på at føre os tilbage og bygge noget nyt op, i endnu en sæson. Så kan han aflevere holdet tilbage.