RedhalfDragon Enig med dig. Jeg synes faktisk også, at det var et godt fanarrangement, og der kom flere interessante ting frem.
Stüker sagde blandt andet, at SIF har haft svært ved at rekruttere spillere, fordi mange af de konkurrerende klubber efterhånden har fået et langt større setup. Det er noget, SIF bliver nødt til at løfte, hvis vi fortsat skal kunne konkurrere på Superliga-niveau. Her havde Boycott kommet med et input fra Walsall blandt andet.
Jeg bed også mærke i Kent Madsens pointe om udenlandske ejere. Flere af de klubber, hvor det ikke er lykkedes, var reelt kørt i sænk af danske ejere, før de udenlandske investorer kom ind. I SIF’s tilfælde er det stadig en veldrevet klub, hvor meget efter min opfattelse kører nogenlunde, som det plejer.
Når det gælder udbyttet, kan jeg sådan set godt forstå logikken i, at ejerne trækker noget ud. Det gør jeg jo også selv i mine egne virksomheder af skattemæssige årsager. Når det så er sagt, kan man godt argumentere for, at de 13,5 mio. kroner måske kunne have været brugt sportsligt. Som "Grisebassen" også skriver, kunne de penge for eksempel have været med til at løse vores udfordringer på venstre back eller i midterforsvaret, eller bare halvdelen af dem. Vi kunne have fået meget for 6-7 mio. kr. Se bare imod Viborg!
For vi må bare erkende, at vi har haft svært ved at lukke af. Vi har ikke spillet til nul - uanset om modstanderen har heddet Middelfart, Esbjerg eller andre. Og så bliver det altså svært at overleve i Superligaen.
Samtidig er truppen også sårbar. Hvis Ganchas, Poulsen eller Østrøm bliver skadet, så begynder det hurtigt at se tyndt ud.
Spørg bare Vejle, hvordan det kan gå, når en profil som Velkov ryger ud. Det får vi forhåbentligt at se i aften!