Jeg forstår argumenterne for at trække penge ud nu, men det ser bare dumt ud. De har lige overtaget. Klubben kæmper altid med byens lidt negative syn på den, selv efter 5 års succes. De sælger sig selv som velgørere. Men trækker penge ud ved første lejlighed.
Jeg tror det kan være en god øvelse som SIF fan at spørge sig selv om man ville bytte med FCN, hvis man kunne. Flytte FCN hertil.
Altså, om man ville foretrække at ligge nr. 4-8 altid. Sælge dyrt, men aldrig rigtigt se pengene. Hele tiden bygge op med nye, ukendte eksotiske spillere. Og aldrig rigtig gå efter det, når man har potentialet.
Eller, om man hellere vil ligge nr. 6 til 14 i Danmark. Have lidt mere helhedsfølelse og lidt mere lokalforankring. Sælge markant under FCN, men bruge pengene mere selv. Nogle gange gå efter det, når chancen endelig byder sig.
Jeg tror mange herinde ville foretrække et FCN i Silkeborg. Jeg ville have mine forbehold. Trivela ligner lidt en mini udgave på vej i den retning, men jeg tror også de er i en lærings og identitetsprocess. Jeg forstår ikke den røde tråd i de klubber de har valgt. Jeg er både nysgerrig og skeptisk.
Jeg er sikker på ledelsen og Benjamin Boycott kan svare på alle spørgsmål.
Men kan de sælge projektet lokalt? Kan de forklare hvad projektet går ud på og gøre det til et fælles projekt? Hvor vi skal hen og kan de få folk med?
Det vil jeg lytte efter.