themoon123
Beklager hvis du oplevede at jeg prøvede at svare udenom. Det er ikke meningen.
Straffen for brug af pyro behøver heller ikke nødvendigvis at føre til at stemningen lukker ned. Men når man giver det antal karantæner, hvor flere ikke kan dokumenteres, så er fanscenen i Silkeborg heller ikke større end at det påvirker dem som ikke blev ramt af klubbens spredhagl.
Hvis din gode ven fik en karantæne i 2 år, for noget han ikke havde gjort, og klubben ikke ville dokumentere eller tale om det, hvad ville det gøre for dit engagement? Det påvirker naturligvis.
Enig i at man gerne må give karantæner, men skal de ikke kunne dokumenteres? Udokumenterede karantæner er måske noget Silkeborg har lært på et kursus ved dbu, som også brugte dette, for at få “De Danske Rødder” væk fra tribunen.
Ingen straffer klubben for noget klubben ikke har kontrol over. Men klubben bliver straffet når man ikke læner sig op af almindelig retspraksis.
Om det handler om stemning eller anderkendelse fra det øvrige ultras miljø, er det ikke en enten eller. Det er begge dele. Uden stemning, ingen anerkendelse.
Men det handler mest om den elektriske stemning der kan ske på stadion.
Og bøderne er småpenge! Det argumentet er jeg træt af at høre på. De bøder har ingen betydning for køb/salg af spillere eller andet.
Det er mange penge for privat personer ja, men ikke for klubben.
Kom jeg bedre omkring svaret nu? 🙂
Ellers prøver vi bare igen 👍