Ja, tak for et fantastisk afsnit.
Min egen anekdote fra mesterskabssæsonen var, at jeg var på efterskole og missede vist en enkelt hjemmekamp i hele sæsonen, selvom jeg gik på Fyn. Jeg kan ikke huske, at vi tabte til Ikast, så måske det var den ellers er det nok fortrængning.
Jeg var også i Parken næstsidste kamp og sikke en uge! Da vi vinder hjemme i sidste kamp var jeg nede på banen sammen med et hav af andre og klemme mig ind ved den monitor, som Bruun snakker om. På et tidspunkt var jeg mellem Kjær og Melvang, da det eksploderer i jubel. John Damsted havde scoret og vi var mestre! Bagefter var vi på torvet og danse rundt i springvandet med skildpaddedrengen og rundt om Drewsen inden jeg blev hentet af min mor, som kørte mig til banegården, hvor jeg skulle til 9. klasses mundtlig danskeksamen dagen efter kl. 8.
Da jeg kom ned på skolen, var jeg stadig fuld, men heldigvis var weekendlæreren tidligere holdkammerat med Morten Bruun i Kolding, hvor de havde spillet 2. division, så Knud, som han hed, var forstående og lossede mig ind på mit værelse med forbud mod at gå ud før dagen efter :-)
Og nå ja, jeg fik 13 til eksamen😇
I øvrigt lavede jeg for nogle år siden et nørdeprojekt med årtiernes hold, og hvor Bruun havde Kjær - Melvang, 2xLaursen, Larsen - Bruun, P. Sørensen, Røll, Bordinggard - Tømrer, Heine, så var midt bud Kjær - Jacob Laursen, Kjeldberg, M. Larsen, Bech - Bruun, Sørensen, M. Hansen, Bordinggaard - Tømrer og Heine.
Mine bænkpladser var så Duus, Jokovic, Bora, P. Lassen, Røll og Thygesen.
Så der er et stort sammenfald (8), men selvfølgeligt også noget med favoritter. Jeg kunne ikke sige nej til Kjeldberg og Larsen var så god som sweeper, hvor han ofte faldt ned, at de to skulle med og så måtte J. Laursen tage backen, hvor jeg nok aldrig anerkendte Melvang nok. Troels Bech var også en kæmpe fanfavorit ligesom Duus iøvrigt var det, så VB var også svær.
Men som Morten Bruun er inde på, så er det lidt to storhedstider og svært at kombinere guldholdet med årtiets sidste storhedstid med Duus, Nocko, Røll, Lassen osv. som virkeligt også var gode. Modsat min øvelse med 00'erne og 10'erne, så var det fravalg på fravalg i 90'erne! Men jeg havde modsat Bruun så den fordel, at nogle af dem, som gik ind i 00'erne fra 90'erne kunne få en plads der.