JeppeA Så nej jeg mener ikke vi er stærkere end før de to profiler forlod os, men jeg mener vi er blevet stærkere end vi var da de forlod os. Det er måske ikke nok endnu, men jeg foretrækker at der er lyspunkter.
Jeg mener umiddelbart vi er bedre, end vi var i foråret.
Der var intet koncept i spillet i foråret. Vi havde meget svært ved at nævne gode kampe gennem hele sæsonen.
I denne sæson har vi 2 ud af 2. Vi har haft bedst xG i begge. Endda klart hvis Riisgaard ikke var blevet bortdømt så meget.
Jeg vil hellere have koncept end få kampafgørende spillere. Det var meget tydeligt, at der skulle udvikles på konceptet. Det er gået hurtigere end jeg regnede med, men vi (nogle af os) har hele tiden talt om, at en del af tilgangene ville komme internt i form af nye roller, inspiration, nyt ansvar osv.
Det er så også klart, at når vi mangler 3 profiler på de kampafgørende pladser - Larsen, Ganchas og Tonni - så vil det også koste.
Det skal løses på de to.
Måske kommer lidt henad vejen. Der er nok også lidt statistisk udfald i at vi brænder, intet får af dommeren og FCK og Randers lægger alt ind i målet.
Hvis vi får en fysisk og hurtig 9er ind, evt. på Callums plads, hvis Ross fortsætter med at score og vi pludselig spiller Østrøm i midten, Busch til højre og Ganchas eller en ny til venstre, så kan det altså se rigtig godt ud.
Forventningen er jo bare at overlevelse er en stor overraskelse for alle. Med lidt held kan jeg nu godt se os gøre det noget bedre end det.
Og så vil jeg bare igen fremhæve at Stüker har fundet manden bag det her nye koncept. Det er også det man får med kontinuitet på den plads. Det havde givet topkarakter i min bog, hvis han selv havde taget beslutningen for Kent Nielsen.