Grisebassen har bl.a. skrevet at køb af spillere alene handler om prisen - underforstået klubbens, efter hans mening, manglende vilje til at betale det varen koster i ordentlig tid. Han har gennem mange perioder fået meget respons på det.
Det kunne handle om scouting, som er gået fra Kent Nielsens ønsker over en knapt så succesfuld hitrate til nu at bygge på data og første spæde skridt til en egentlig scouting afdeling. Scouting er jo også et punkt hvor klubben med stort budget har en fordel over klubben med mindre budget. Nu er vi i gang, men ting tager tid.
Scouting er selvsagt en faktor.
Så vil han helt sikkert sige, at det har Stüker ikke gjort godt nok. Men kig lige bagud og få øje på succesen + at Stüker handler da strategien går nedad.
Dernæst ting som timing. Det er så nemt at sige at Stüker har haft et år til at vide hvilken vare han skulle scanne i Føtex. Men, det er jo mennesker. Listen indeholder emner som ikke er mulige til enhver tid. Nogle handler opstår fordi andre sker. Mon ikke listen har emner der er umulige når vinduet åbner? Det er en dynamisk proces.
Og ærlig talt, det her ved stort set alle fans. Det er forsimpling at sige at det bare handler om at byde rigtigt på første dag.
Så er der ting som at trænerskiftet kan have flyttet fokus, skadessituationen er dynamisk, kampene giver forskellige svar osv.
F.eks. får vi en træner som ser Westh som wingback og Poulsen som både stopper og wingback.
Det er klart der er en fordel i at truppen er på plads ved første træning. Jeg tror alle anerkender at det er en fordel for samspil og der er en lille effekt at hente i de allerførste kampe i det.
Men, det kommer jo med den pris at truppen kan ende svagere end hvis man venter.
Vi to har diskuteret det meget inde Randers kampen, så du må da have set argumentationen, om du så er enig eller ej.
Jeg frikender på ingen måde Stüker. Jeg ved jo ikke hvor vi ender. Men når man sidder i et årti og kritiserer så entydigt, personligt og negativt, så modargumenteres der selvfølgelig.
Men du må selvfølgelig gerne erklære dig enig med grisebassen når du går op af trappen.