Therkildsen Men jeg vil vurdere, at truppen efterhånden er blevet drænet så meget for kvalitet, at en nedrykning må anses som en altovervejende sandsynlig risiko.
Og i så fald begynder det for alvor at kunne mærkes på økonomien. Vi vil givetvis ikke kunne sælge vores spillere tilnærmelsesvis til de samme priser, og så risikerer man i sidste ende at spare sig til en dårligere økonomi.
Det er lidt historien om hunden, der jagter sin egen hale....
Vi var jo i alvorlig, akut nedrykningsfare selv med de spillere og den gamle træner.
Vi havde jo mistet konceptet fuldstændigt. Var KN blevet, tror jeg det havde set værre ud.
Adamsens niveau som enmandshær fik den alt for pragmatiske Kent Nielsen til at ofre det, som vi troede var fine principper med en opspils 9er, en Pirlo 6er osv.
Først blev vi reddet af Linds gennembrud. Så af at Mattsson var så god som han var, selvom han ikke blev brugt optimalt. Til sidst var der intet koncept tilbage og vi levede på enmandshæren og et par profiler som kulminerede.
Men, heldigvis fik vi en træner og et nyt koncept ind. Det betyder mere end et par profiler. I hvert fald når man er fattig.
Og vi mangler jo stadig at få erstatningerne ind.
Der er jeg så lidt bekymret. At dømme ud fra Gevigney, så skal vi gå gammeldags til værks. En 1. Div. profil og en gammel kending. Scouting mæssigt er vi nok en postgang for tidligt.
Men, mon ikke det kan times med at der skrues op når Aske, Kirk, Møller og Bøgild er skudt af?