Skæbnevindue klinger lidt hult for mig, efter at en fem points manko til FCF er blevet +5 med to runder tilbage (og Randers med kampe mod OB og FCK også kan opnå mindre end de to point, de er efter).
Alt andet lige vil vi have længere tid til at finde en melodi næste sæson (hvis vi altså overlever), end vi har haft dette forår.
Men selvfølgelig - hvis vi siger farvel til Tonni, McCowatt, Ganchas og Larsen, så er det vel vores fire referencepunkter denne sæson. Det vil gøre nas, og uden et fantastisk VM til McC er det nok svært at se os få mere end 20-30 mio ind for ham og Ganchas tilsammen.
Omvendt har vi spillet nærmest hele sæsonen uden det vi nok var mange der så som vores ideal centerforsvar med Busch og Rødin, og Priesborg skulle gerne være bedre og mindre skadet option næste sæson.
Aske skal have chancen og så må vi hente en ansvarlig nr.2. Den del er jeg ikke så bange for, selvom Larsen er en hædersmand.
JMG og Stucker gør HB OK. Vi skal stadig gerne have en LB der gør Poulsen til reserve, selvom vi ved Østrøm også kan stå den..
Jeg håber, vi rydder op på midten, hvor jeg gerne ser at Andersen, Nulbon Curl og Mads Larsen forsvinder. De unge tager over med en stærk central midt ankomst. Gode fødder og en der kan vinde en nærkamp. Ærgerligt at det var Sønderjyske der fandt Cherif. Vikman… det har vel været en succes, men jeg er ikke fan.
Biller må få chancen (risk/reward), forhåbentlig med endnu et 10’er talent indkøbt som supplement til Bakiz og Sofus - hvis ikke vi holder i McC (og det tror jeg ikke vi gør).
Tonni… well… det bliver svært/dyrt. Vi skal have en dygtig 9’er udefra. Det bliver nok ikke Dolberg…. Simmelhack har desværre ikke taget nogen skridt i år og har heller ikke fået chancen. Tror det var en fejl at Kent ingen billetter gav Bøndergård, men such is life. Vi skulle under alle omstændigheder ud og hente en profil til erstatning for TA, og det har vi trods alt gjort før til den plads, når vi virkelig har haft behov. Vi er gode til at skabe succeser på den plads, da KN fodbold er skabt til at sætte store (men ikke nødvendigvis mange) chancer op.
Bliver det godt… well, det afhænger af de unge og ikke mindst om Busch/Rødin holder fysisk.
Et godt midterforsvar er mange point værd, men der skal selvfølgelig også scores nogle kasser.