RedhalfDragon Jeg ville hade at støtte et FCM hvor skiftende milliardærer ukritisk har besluttet at køre økonomien op i et niveau hvor logikken og sjælen, efter min mening, ikke kan følge med
Hvis du med ovenstående citat henviser til post-Benham perioden, så er jeg rørende enig. Her kørte de økonomien helt i bund, så de var nødt til at få Benham ind til at sikre klubbens overlevelse.
Men hvis du med ovenstående henviser til Benham-perioden og frem til i dag, så er jeg meget uenig i din udlægning.
Deres smartodds til rekruttering og andre strategiske satsninger har været udtryk for logik og de har jo formået at udfordre FCK’s dominans i dansk fodbold. Det endda fra et afsæt i en provinskommune med et langt mindre stadion samt kommercielle muligheder end der findes i stor-københavn.
Og ja ovenstående er muliggjort af at de har haft penge i ryggen. Det har givet vestjyderne mulighed for at satse økonomisk og dermed strategisk. Bland andet har FCM de seneste to regnskabsår haft et samlet resultat på - 100 mio. kr.
Penge som de har brugt på at fastholde et højt spillerbudget (og udskyde spillersalg) og forlænge med deres bedste spillere (Simsir, Francolino, Osorio), så de kan opnå resultater på kort sigt sportsligt og så de kan cashe stort ind til sommer fordi spillerne er på lange kontrakter.
Jeg vil blot konstatere at vestjyderne over de seneste ti år har haft et samlet overskud på 128,5 mio. kr. i deres regnskaber. I samme periode har de hente fire mesterskaber fra 14/15 til 24/25.
Det er flot arbejde. Selvom jeg ikke kan døje den plastikklub.
Kilde til økonomi: https://steenhouman.com/2025/10/16/fodbold-fc-midtjylland-har-tabt-knap-100-mio-pa-2-ar-men-star-staerkt/