SIFogSydbyen Jo, men det er jo ikke de 5 store vi skal konkurrere med på løn. Det løb er forlængst kørt, FCK har haft spillere til 6-10 mio i årsløn længe.
Så længe vi nogenlunde kan matche VFF og RFC på løn, og så have mere attraktiv spillestil og træner, så er det realistisk at vi bliver oppe.
Du har selvfølgelig helt ret i, at vi ikke skal konkurrere med dem der på lønnen.
Men min fornemmelse er, at RFC, Viborg m.fl. også begynder at rende fra os med den udvikling, der sker i øjeblikket. Det er mest en fornemmelse, for jeg kender ikke tallene. Fornemmelsen bygger til dels på, at vi ikke længere kan være med når det handler om de bedre spillere i 1. Division, men må ned i 2. Division og Superettan.
Det er også meget af årsagen til, at jeg er ærgerlig over, at vi ikke har spillet lidt højere spil de senere år med endnu højere lønninger, og endnu højere transfers, fordi jeg syntes, det lignede, at vi kunne positionere os foran Randers og Viborg ad den vej. En del af den ligning handlede selvfølgelig om, at den merinvestering også ville resultere i salg i 30- og 40 millioners klassen - hvilket jeg klart tror på, at vi ville kunne med den ekspertise vi har i at finde spillere og skabe profiler.
Men den leg, er heller ikke uden risiko, bevares. Og jeg tror også, at vi vil se en eller flere klubber knække halsen på at forsøge at være med. Også fordi jeg ikke tror på, at de er ligeså gode til det som os.
Og det bliver jo så til vores fordel, ligesom det også har været til vores fordel, at en ellers nær konkurrent som Esbjerg har været sat ud af spillet i nogle år.