Shearer
Måske har du ret. Måske har du ikke. Jeg går med de få procenter, som du nævner.
Til sommer er Tonni 31 år, og har så spillet fire sæsoner i SIF. Dermed har han en høj status i klubben. Han er fysisk belønnet med et relativt sent gennembrud i Superligaen, hvorfor hans krop næppe er så slidt som andre 30+ årige.
Han har derfor niveau til fortsætte i Superligaen og måske også Championship eller lignende. Men hvilke klubber i Superligaen, der er bedre og større end SIF, eller i udlandet vil skrive kontrakt med en 31 årig angriber, der alt andet lige har toppet?
Jeg vil vurdere, at dialogen kan tages mellem klub og spiller. Eksempelvis en et-årig forlængelse, hvor muligheden - via en gentlemanaftale - for at slippe ham, såfremt muligheden byder sig, indgår. Eller en to- eller tre årig forlængelse, hvormed hans karriere sandsynligvis slutter i SIF. Personligt håber jeg mest på det sidste, således klubben i Tonni får en stærk kulturbærer, der forstår Kent Nielsens ønsker på banen.
Såfremt Tonni vil til hovedstadsområdet på grund af familiære relationer, så er det fair. Så siger jeg tak for indsatsen, målene og oplevelserne. Men han kommer til spille i Hvidovre, Hillerød eller lignende.