PsychoRajko
Men, det er jo ikke rigtigt?
der forventes et overskud på 8-12 mil i år - uden papir fabrikken.
Det har længe været italesat at fodbold forretningen i sig selv skulle gøres profitabel, så papirfabrikken netop ikke var udslagsgivende - her er vi så nu.
Vi er en sælgende klub, det er hele ideen ift. at klubben skal vækste sine budgetter, det skal ske via stigende spillersalg, hvilket vi stabilt har set de sidste mange år, så business as usual er ganske enkelt - at vi skal sælge spillere for at tjene penge til at udvide forretningen. Det kommer til at ske via større fokus på akademiet (giv lige stemmerne fra søhøjlandet med. Stucker et lyt) - For det er de spillere, sammen med dem vi skaber der kommer til at gøre det for os.
Sponsorater og tilskurerer er - naturligvis vigtige - men det er ift. at minimere det beløb som transfers skal indbringe, det samme kan siges om TV-penge.
Vi er netop ikke besnakket med varm luft, vi har reelt en ledelse der gør nøjagtig som de har lovet, og sagt - hvilket dog falder nogle fans for brystet fordi vi har oplevet at overperforme - Vi vil have MERE, MERE, MERE!
Måske skulle vi "bare" som fangruppe, være mere realistiske, og støtte klubben.
Jeg drømmer sgu ikke om at klubben skal være som Brøndby som bare bruger og bruge - helt uden blik for økonomien - Hvis vi kigger på hvor mange kr. de bruger pr. point.
Rang Klub Mio. kr. pr. point
1 Sønderjyske 0,47
2 Silkeborg IF 1,04
3 OB 1,19
4 Vejle BK 1,21
5 AGF 1,27
6 Viborg FF 1,34
7 Randers FC 1,33
8 FC Nordsjælland 1,60
9 Brøndby IF 2,54
10 FC Midtjylland 2,99
11 FC København 5,23
Ud fra den oversigt, så er jeg sgu fortsat ret stolt, så er jeg med på at GF og FCM er forrest og al det jazz, men shit hvor vil jeg hellere være Silkeborg, frem for Brøndby, FCN eller Randers for den sags skyld.
Udregninger er lavet af OpenAi med denne logik
Hvordan beregnes “kr. pr. point”?
"Her er Superliga-klubberne for den igangværende sæson (2025/26) rangeret fra billigst til dyrest i kr. pr. point, baseret på estimerede spillerbudgetter og stillingen efter 18 runder (samme metode: budget × 18/32)."