Humlebien
Jeg er ret meget på linje her, virker det til.
Når man snakker om “fremskridt” og “det lange seje træk”, så kan man jo ikke kun kigge på sig selv. Man bliver jo også nødt til at se på det i relation til andre klubber. Og selvom man ikke for alvor kan se det på resultaterne, så virker det til, at vi kan komme lidt i problemer med Randers og Viborg fremadrettet. Nok også andre klubber.
Og igen. Det er vitterligt ikke for at tage noget fra de sportslige resultater. Og sådan set heller ikke udviklingen i spillersalg, hvis man tænker på, hvor vi var for fem år siden.
Men jeg synes, det aktuelt tyder på en stagnation og nok også tilbagegang ift. hvor meget vi kommer til at sælge for det næste stykke tid. Og det mener jeg, at man med lidt mere risikovillighed kunne ha undgået. Vi havde jo fundet en model, der virkede med at købe billigt og sælge dyrt.
Den model kunne man godt ha gået mere “all in på”. Og så er jeg ret sikker på, at så havde vi også set, at transferindtægterne var fortsat opad. Vi havde jo vist, at vi var gode til det for dælen.
Og det er jo bare den bedste måde, at sikre fortsatte sportslige resultater. Altså at øge indtægter/overskud. Og når man så har bedre spillere, som kan sælges dyrere, så vil det jo alt andet end lige også betyde, at man i mellemtiden råder over en bedre trup.
Afslutningsvis kan man sige, at man kan argumentere for, at man ikke lægger på, hvis man ‘kun’ lægger fem procent på, mens de andre lægger 10 procent på. Og jeg frygter lidt, at det er det vi ser med Randers og Viborg i øjeblikket.