Therkildsen
Jo, de spiller 3-5-2, men ret dynamisk (jeg ser virkeligt ikke mange kampe, men følger alligevel lidt med).
For mig at se, så vil MDK være topkandidat uagtet manglende superligaerfaring og på blokken ligesom Handske og Lønstrup. Han har ry for at være en ekstrem sympatisk og tydelig leder, som er virkelig god til de unge også og god til at følge med i, hvad der rør sig. De har lige hentet et lovende talent i FA2000 Devon Appu.
Han er meget procesorienteret og stabil og på den måde minder han lidt om Kent.
I forhold til deres spillere, så er det vel kun Martin Agnarson, som jeg ser kan gå direkte ind. Luka Callø er ejet af AGF, men kunne også. Ovenfor er nævnt Andreas Pisani, som er venstrefodet CB, 22 år og ganske god. Han vil klart være over en Melker i mine øjne, men helt klar tror jeg ikke (han kan dog overraske).
Jeg tænker sagtens, at vi kan gå over til 3-5-2, hvor Østrøm, Busch (eller en anden) og Pedro udgør de tre og så skubbes JMG op som wingback. Om man kan det samme med AP i den anden side, pas? Måske vil det klæde ham, da han er blevet bedre offensivt, men ellers må vi finde en anden løsning og så er det for mig lidt et åbent spørgsmål, hvordan de sidste 3 fordeles på midten. Skal vi have en 6 eller to og en 10'er eller to 8, en 6 og så en falsk 9'er af de to oppe foran? Jeg vil dog være ked af AP som ren venstrefodet CB i et tremands forsvar!
Jeg tror sagtens at MDK kan træne vores nuværende system også, han virker taktisk veluddannet, men det er klart, hvis han laver en ren AF-formation, så har vi dælme mange midtbanespillere med 2xMads, Wikman, Kirk, Westh, Julius, Boesen retur osv.
Nu må vi se, men kommer han, så betragter jeg det som en langsigtet løsning, som jeg tror på. Jeg vil dog af nostalgiske grunde elske at se Handske og synes også han er god, mens Lønstrup måske vil være en dygtig nok træner, men her vil jeg være utryg ved, om den københavnerdreng blot lige skal gøre det godt og så hjem til noget større eller videre igen. Den følelse har jeg ikke med de to andre.