Nu kan der jo komme vendepunkter, når man mindst venter det. Det har vi trods alt set en del gange under Kents ledelse. Senest troede vi måske det kom med sejrene over FCK og Vejle. Men vi endte med at falde sammen igen, selvom vi ikke er faldet helt igennem som i de første kampe i sæsonen.
Men… jeg sidder stadig med en dårlig fornemmelse. Både på den korte bane, hvor jeg tror, vi ender med at få ét point i de sidste to kampe og dermed nok overvintrer på 10. pladsen. Men også på den længere bane, hvor jeg har svært ved at finde lyspunkterne.
Det handler bl.a. om, at jeg har svært ved at finde de helt store salg på vores hold. Og vi ved, at der skal store salg til, før vi får noget nævneværdigt ind den anden vej.
Jeg tror, vi skal forvente et salg af McCowatt til sommer, da vi ikke kan vente længere uden at det går udover prisen - samtidig kan vi heller ikke regne med, at han rammer sådan en sæson igen. Men for hvor meget? Manden fylder 27 til april.
Vi ved også, at vi mister Tonni. For småpenge eller ingenting.
Og ærligt talt så skal der jo nok sælges en mere, da vi alene for McCowatt nok ikke får op imod de 20 millioner.
Så måske skal Ganchas også skydes af. Men det er så også det, vi har lige nu. Måske får Bakiz også et godt forår, som gør ham aktuel. Men ellers ser det godt nok sløjt ud.
Og en ting er fraværet af de store salg, der skal finansiere de kommende..
Rent sportsligt har jeg jeg svært ved at se, at vi kan undvære McCowatt, Ganchas og Tonni - ude af form eller ej.
Jeg nævnte nogle gange sidste vinter og i foråret, at vi havde brug for at se nogle af de unge træde i karakter senest i dette efterår. Igen, både af sportslige og økonomiske årsager. Men det er desværre udeblevet.
Og nu nærmer vi os en situation, hvor der billedligt talt skal sættes en spurt ind rent udviklingsmæssigt fra både de unge vi har nu, men også de unge, der kommer til til vinter og sommer, hvis de skal være klare til at tage over efter de profiler, der venteligt forlader os i løbet af de næste otte måneder.
Jeg skal ikke stå at sige, at vi er dømt til at ende som klare nedrykningsfavoritter. Og Kent har en vis trackrecord med at løse svære situationer og få spillere til at blomstre. Og så kan meget af det jo også løses ved at købe mere massivt ind, end vi er vant til - who knows. Det kan jo være, man vil strække sig længere for at beskytte sin investering end normalt, fordi man godt kan se, at man har afskibet profiler lidt hurtigere, end hvad der er sportsligt bæredygtigt.
Men gør man ikke det, uden at jeg decideret skal banke på dommedagstrommerne, så synes jeg altså, det ligner, at vi går ind i en svær tid. Og nu handler det ikke om, at putte ananas i egen juice, men jeg synes, jeg plejer, at være ret præcis med de her analyser ud i fremtiden.